سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زینت زن=حفظ حجاب((Hejab pix))+عکس+پوستر

صفحه خانگی پارسی یار درباره

یک ملاقات ساده با زنان می تواند به نقصان ذهنی و حواس پرتی گذرا د

 

گروهی از دانشمندان رفتار شناسی دانشگاه رادبوند نایمخن هلند، می گویند یک ملاقات ساده با زنان می تواند به نقصان ذهنی و حواس پرتی گذرا در مردان منجر شود. 

به نقل از خبر روز پنج شنبه 19 ژانویه ( 29 دی) سایت بی بی سی فارسی؛ عقل مردان در هنگامی که با زنان غیر مرتبط با زندگی شخص نظیر مادر، خواهر، عمه .... مواجه می شود به طور موقت از کار می افتد.

تحقیقات دانشمندان هلندی نشان می دهد که معاشرت با زنان می تواند قوای شناختی مردان را موقتا تضعیف می کند.

گروهی از دانشمندان رفتار شناسی دانشگاه رادبوند نایمخن هلند، می گویند یک ملاقات ساده با زنان می تواند به نقصان ذهنی و حواس پرتی گذرا در مردان منجر شود؛ حتی در مواردی مانند چت اینترنتی که میزان جذابیت یا در دسترس بودن زن مشخص نیست.

در این تحقیق آمده است که در مواردی "ذکر چند باره اسم های زنانه توانسته قوای شناختی یک مرد را تحت تاثیر قرار دهد." در مورد دیگر حتی یک پیام کوتاه با تلفن همراه هم به همین نتیجه منجر شده است.
تازه ترین مطالعه ای که یوهان کارمانس، از محققان این دانشگاه، در سال 2009 انجام داد، نشان داد قوای شناختی مردان، بعد از 5 تا 7 دقیقه معاشرت با زن غریبه جذاب افت می کند.

بر اساس این تحقیق "اغلب شرکت کنندگان بعد از اینکه متوجه شدند یک زن بر فعالیت شان نظارت می کند، قوای شناختی شان کاهش پیدا کرد."

"مردان وقتی که با زنی تلفنی صحبت می کنند یا حتی منتظر تماس او هستند، وقتی در اینترنت با زنی چت می کنند، یا وقتی که در اتاق انتظار خانم دکتر جدیدشان هستند، قوای شناختی شان تحت تاثیر قرار می گیرد"

این محققان می گویند تکامل زیستی مردان به گونه ای است که آنها خودآگاه یا ناخودآگاه، به دنبال فرصت های جفت گیری هستند. بنابراین مردان بیش تر از زنان احتمال دارد که "از موقعیت های خنثی، برداشت های جنسیتی کنند" و اولین هزینه این واکنش آنی را ذهن می پردازد.

گفتنی است این تحقیقات می تواند تائیدی بر مضمون برخی احادیث وارده در فقه اسلامی باشد.

***********************************

پست های مرتبط : ملاقات با زنان میتواند باعث بیماری‌های قلبی ، دیابت و فشار خون بالا شود

عفت و حجاب


برچسب‌ها: حجاب, خواندنی, پوستر

 

 


زنان وقتی در راه حمام منجاب گم می شوند؟

داستان حمام منجاب اینه که  مردی در کنار درب خانه اش نشسته بود. بانوئى به حمام معروف (( منجاب)) مى رفت ، ولى راه حمام را گم کرد، و از راه رفتن خسته شده بود، به اطراف نگاه مى کرد، تا شاید شخصى را بیابد و از او بپرسد، چشمش به آن مرد افتاد، نزد او آمد و از او پرسید:

حمام منجاب کجاست ؟ آن مرد به خانه خود اشاره کرد و گفت : حمام منجاب همین جاست . آن بانو به خیال اینکه حمام همانجاست ، به آن خانه وارد شد، آن مرد فورا درب خانه را بست و به سراغ او آمد و تقاضاى زنا کرد.
زن دریافت که گرفتار مرد هوسباز شده است ، حیله ای به ذهنش رسید و گفت :
من هم کمال اشتیاق با تو بودن را دارم ، ولى چون کثیف هستم و گرسنه ، مقدارى عطر و غذا تهیه کن تا با هم بخوریم بعد در خدمتتان باشم .
مرد قبول کرد و به خارج خانه رفت و عطر و غذا تهیه کرد و برگشت ، زن را در خانه ندید، بسیار ناراحت شد و آرزوى زنا با آن زن در دلش ماند و همواره این جمله را مى خواند:   ... این الطریق الى حمام منجاب؟
(( چه شد آن زنى که خسته شده بود، و مى پرسید راه حمام منجاب کجاست ))؟
مدتى از این ماجرا گذشت تا اینکه در بستر مرگ افتاد، آشنایان به بالین او آمدند و او را به کلمه ((لا اله الا الله محمد رسول الله )) تلقین مى کردند او به جاى این ذکر، همان جمله مذکور را در حسرت آن زن مى خواند، و با این حال از دنیا رفت .

(نفل از کتاب عالم برزخ ص 41  یا کشکول شیخ بهائى 1/232)

 

از این داستان خیلی چیزها میشه فهمید از جمله:

الف- حمام رفتن مظهر پاکیست ولی نباید نشانی را ازهرکسی که به نظرمان خوب آمد پرسید(مسیرحق را نباید ازهر مرشدی پرسید)

ب- هرکس خواستار بقای عفت خویش باشد خدایتعالی در مواقع گرفتار شدن راه چاره را به ذهن آدمی می اندازد

ج- اگر شهوت وهوس ؛ ملکه وجودی آدمی شود موقع مرگ کار دستش می دهد

و...

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

به نقل از وبلاگ منجاب


برچسب‌ها: حجاب, خواندنی, منجاب

باید از اسلام به خاطر توجه به مسئلهی حجاب تشکر کرد

امام خامنه ای+ حجاب +چادر 


رهبر معظم انقلاب اسلامی در  دیدار با جمعی از مداحان در سالروز میلاد حضرت فاطمة‌الزهرا سلام‌الله‌علیها بانوی حیا و پاکدامنی، با تبریک روز تاریخی و فراموش‌نشدنی ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و گرامیداشت تقارن این روز با سالروز میلاد امام خمینی رضوان‌الله‌علیه، ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها را الگوی جامعی از فضائل معرفی و خاطرنشان کردند:‌


نامگذاری امروز به نام روز زن، درس‌های جاودانه‌ای برای همه، خصوصاً بانوان و زنان کشور اسلامی ما دارد تا با آراستن خود به زیور تقوا، عفاف، دانش، شجاعت، ایستادگی، تربیت صحیح فرزند و اهمیت دادن به خانواده، در راه و مسیر حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) حرکت کنند.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به این‌که ذهن و کلام انسانی از بیان تمام فضیلت، درخشندگی، کبریاء و عظمت دخت گرامی پیامبر قاصر و عاجز است، افزودند: با این وجود، کلام و زندگی آن بانوی بزرگوار و ائمه‌ی اطهار از دسترس انسان خارج نیست، بلکه بر خلاف الگوهای دروغینِ دنیایِ مادی، ائمه‌ی اطهار (علیهم‌السلام) مسیر و جهتِ صحیح حرکت و زندگی انسان‌ها را نشان داده‌اند و خود بر قله‌ی این کمالات ایستاده‌اند و انسان را نیز دعوت به پیمودن این مسیر کرده‌اند.

 

ایشان همه‌ی جامعه و خصوصاً بانوان را به پیمودن راه فضیلت‌های معنوی ائمه‌ی اطهار دعوت کردند و با مروری بر سوابق تاریخی حضور زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف مبارزه از زمان مشروطه تا پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی خاطرنشان کردند: این حضور مؤثر نشان می‌دهد زنان با حجاب کامل می‌توانند در این عرصه‌ها حضور یابند و باشجاعت به وظیفه‌ی خود عمل کنند که نمونه‌ی عینی آن، مادران بزرگوار شهدا هستند.


انسان در معرض آسیب قرار دارد و همه باید مراقب رفتار خود باشیم و بدانیم برخی مظاهرِ خودنمایی، بی‌تقوایی و رعایت نکردن حجاب و عفاف آثار مخرب و ماندگاری بر اخلاق و سیاست جامعه دارد و در این زمینه باید خود زنان بیشتر مواظبت کنند.


‌عفاف بانوان باعث افتخار، ارزش‌گذاری و سنگین‌شدن آبرو و احترام زن در جامعه می‌شود. به همین دلیل باید از اسلام به خاطر توجه به مسئله‌ی حجاب تشکر کرد.

 


(( برای دیدن متن کامل بیانات،عکس،و صوت این مراسم روی لینکهای زیر کلیک کنید ))


متن کامل بیانات 23/ 2/91


تصاویر مراسم


صوت مراسم




برچسب‌ها: خواندنی, امام خامنه ای, حجاب

گرچه من با آرایش و لباس های تن نما بیرون می آیم ولی هرگز قصد ایج

گرچه من با آرایش و لباس های تن نما بیرون می آیم ولی هرگز قصد ایجاد انحراف و فساد ندارم؟ 



 

قبل از اظهار نظر در مورد این حرف چند تا سوال دارم:

اگر پس از یک روز پرکار و خسته کننده بخواهی به استراحت بپردازی اما همسایه صدای تلویزیون را بلند کند فقط برای اینکه خودش این طور دوست دارد و از صدای بلند خوشش می آید و به هیچ وجه هم قصد مردم آزاری نداشته باشد ، صدای تلویزیون او مزاحم استراحت تو نیست؟

آیا هنگامی که در یک روز سرد زمستانی سوار تاکسی شده ای تا به مقصد بروی و به دلیل سرما شیشه ها هم بالاست مسافر کنار تو سیگاری روشن میکند و مشغول کشیدن میشود و در همین حال ضمن عذرخواهی بگوید: من برای این که گرم شوم سیگار میکشم. دیگر دود سیگار به سلامتی تو آسیب نمیرساند و از این وضع ناراحت نمیشوی؟

 

********************

پس می توانیم نتیجه بگیریم که خطر علی رغم قصد سوء نداشتن از بین نمیرود باید عامل خطر را از بین برد.

*****************


آسیب هایی که مثال زدیم آسیب جسمانی بود در حالی که آسیب های روحانی بسیار شدید تر و مخربتر است در حالی که میتواند یک انسان یا یک زندگی را متلاشی کند


برچسب‌ها: حجاب, دلیل حجاب, نیت, مرد, زن, دختر, حرام, پوشش, عفت, حیا, لباس

چادر

اگر "اهل" اش باشد. ..
چادر روی سر هر آدمی که سنگینی می‌کند در سایه‌اش سنگین می‌شود،

 

اگر "اهل" اش باشد.
چادر بر صورت هر کسی که می‌نشیند، بر سیرتش هم جا خوش می‌کند،

 

اگر "هم‌جنس" اش باشد.
چادر اصلاً فقط پوشش اندام نیست، که روپوشی برای اخلاق است

 

 

برچسب‌ها: چادر

 

 

www.hejabpix.blogfa.com

 

 

 


رضای خالق و مخلوق

دفتر دستک دانشگاه را دست گرفت. گویا امتحان داشت. از خیابان عبور کرد. اصلا متوجه ماشین ها نبود! دنبالش کردم. از قدم هایش فهمیدم که چیزی در بیرون دانشگاه او را به طرف خود می کشد. قدم هایم را تندتر کردم تا از نگاهم گم نشود.حدسم درست بود…! داخل وضوخانه شد.

 

نگاهی به آسمان انداخت، آهی کشید. گویا زیر لب چیزی را زمزمه می کرد. در حالی که وضو می گرفت، یک خانم با تیپ — وارد شد. رفت جلوی آینه وضوخانه.

 

صحنه ای دیدم که برایم مهم تلقی شد؛ دوست داشتم آن را برای دوستانم بگویم:

وضویش که تمام شد، چادرش را پوشید. در طرف دیگر دختری بود که به حساب خودش، خودش را زیباتر می کرد تا شاید جلب توجه کند.

یکی به زیبایی ظاهرش می رسید و دیگری زیبایی دلش را صیقل می داد. یکی قصد در رضایت خالق داشت و دیگری سعی در رضایت مخلوق.

نمی دانم آیا او نمی دانست چه باید بکند؟ آیا او نمی دانست که کارش اشتباه است. آیا او نمی دانست که با این کارش نه تنها حق خود بلکه حق جامعه و حق خالق مان را ضایع می کند.

 

 

 

 

حجاب حق زن، همسر، جامعه و خالق است. اگر زن و همسر از حق خود بگذرند اما جامعه و خالق نمی گذرند. پس چرا اینجور خود را به چیزی که نهایتش جز گناه نیست سرگرم می کنند. ای کاش او بداند که چه باید کرد…!؟


برچسب‌ها: خواندنی, فلسفه ی حجاب, چادر, حجاب