سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زینت زن=حفظ حجاب((Hejab pix))+عکس+پوستر

صفحه خانگی پارسی یار درباره

گسترش بدحجابی عامل افزایش طلاق در جامعه است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:
گسترش بد‌حجابی عامل افزایش طلاق در جامعه است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برخی از افراد با بی‌اطلاعی از وجوب حجاب به این امر مبادرت می‌کنند، گفت: گسترش بد‌حجابی از عوامل افزایش طلاق در جامعه است.

خبرگزاری فارس: گسترش بد‌حجابی عامل افزایش طلاق در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری پیش از ظهر امروز در همایش تذکر لسانی با محوریت عفاف و حجاب که با حضور فرمانداران و روسای اداره‌ها همراه بود، خواستار توجه مسئولان به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد.
وی با بیان اینکه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر 50 آیه در قرآن کریم آمده است، افزود: این فریضه در احادیث و روایات نیز دارای اهمیت خاص بوده و احادیث متعددی نیز در این زمینه بیان شده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به آیه قرآنی در زمینه حکومت صالحان بر روی زمین اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای سنن الهی و احکام اسلامی بر روی زمین بوده و تا این فریضه احیا نشود امکان تحقق سایر سنن نیز وجود ندارد.
مجتهدشبستری امر به معروف و نهی از منکر را بر اساس روایات فراتر از جهاد دانست و گفت: اگر این سنت در جامعه نباشد معاصی همانند ویروسی جامعه را در بر خواهد گرفت و گناه فراگیر می‌شود.
  
نامشروع شدن کسب‌ها از نتایج مسکوت ماندن امر به معروف و نهی از منکر است
وی یادآور شد: بدعت‌گذاری در دین، نامشروع شدن کسب‌ها و نیز ناهنجاری‌های مختلف در جامعه از نتایج مسکوت ماندن امر به معروف و نهی از منکر است.
امام جمعه تبریز ادامه داد: عزاداری نیز باید با پرهیز از بدعت بوده و عزاداری‌ها به‌عنوان یک عمل عبادی باید بدون بدعت باشد.
مجتهدشبستری تاکید کرد: بدعت‌های نادرستی که امروز در برخی عزاداری‌ها دیده می‌شود با سیره معصومان در عزاداری‌ها مغایر بوده و باید در این زمینه تجدیدنظر شود.
  
 گسترش بد‌حجابی از عوامل افزایش طلاق در جامعه است


امام جمعه تبریز بر کار فرهنگی در امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: نخستین کار در زمینه احیای این سنت کار فرهنگی است اما این اقدام کافی نبوده و با کسانی که کار فرهنگی در آنها موثر نیست ورود نیروی انتظامی نیز ضروری است.
وی تاکید کرد: برخی از افراد با بی‌اطلاعی از وجوب حجاب به این امر مبادرت می‌کنند اما عده‌ای دیگر نیز با هدف دهن‌کجی به نظام بدحجابی می‌کنند.
امام جمعه تبریز گفت: گسترش بد‌حجابی از عوامل افزایش طلاق در جامعه و مفاسد در درون خانواده است که این امر به صورت علمی و تحقیقی ثابت شده است.
 انتهای پیام/ح20


موضوعات مرتبط: اعتراض به بد حجابی